وکیل تقسیم ترکه – وکیل تهران

زهرا شریفی

 

وکیل تقسیم ترکه تهران در مواردی که میان وراث در تقسیم ماترک اختلاف حادث شود دعوی مناسب مطرح می نماید.

با فوت متوفی دارایی، مطالبات و دیون وی داخل مجموعه ای به نام ترکه جمع می شود. ترکه اموال و دارایی های مورث است که ورثه در آنها مشاعاً شریک و سهیم هستند. گاهی بین وراث در نحوه تقسیم اختلاف ایجاد می شود.

برای این منظور دفتر وکالت و مشاوره حقوقی شریفی با وکلای مجرب بهترین دعوی و دفاعیات در زمینه تقسیم ترکه از طریق دادگاه را ارائه می نماید.‌

ضمن اینکه شما می توانید برای مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست، شکواییه، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و بررسی مدارک با ما در تماس باشید.

دعوی تقسیم ترکه چیست؟

با فوت متوفی دارایی، مطالبات وی داخل ترکه جمع می شود. ترکه عبارت از اموال و دارایی های مورث است که ورثه در آنها مشاعاً شریک و سهیم هستند.

گاهی بین وراث در نحوه تقسیم ماترک اختلاف ایجاد می شود. از این رو لازم است دعوی تقسیم ترکه مطرح گردد. ممکن اموال متوفی ملک یا املاک متعدد، خودرو، وجوه بانکی، اوراق بهادار، سهام، سرقفلی، حق کسب و پیشه و تجارت و سایر موارد باشد.

به بیان وکیل تقسیم ترکه تهران، طبق قواعد ارث در قانون مدنی میراث متوفی میان وراث حین الفوت بر اساس گواهی انحصار وراثت تقسیم می شود.

در این میان اگر اختلافی بین وراث حادث شود یا بین وراث صغیر، محجور یا غایب مفقودالاثر باشد، می بایست دعوی تقسیم ترکه در دادگاه صورت پذیرد.

وصیتنامه در دعوی تقسیم ترکه

گاهی متوفی بخشی از اموالش را به موجب وصیتنامه به یکی از وراث یا به شخص ثالث منتقل می کند. در این صورت مورث صرفاً تا ثلث ترکه (یک سوم اموال) مجاز به وصیت است. مازاد بر ثلث نیازمند تایید و تنفیذ وراث خواهد بود‌.

انواع وصیتنامه عبارت است از: خودنوشت، سری و رسمی. اگر وصیتنامه رسمی و در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شده باشد نیازی به تنفیذ نیست. در اینجا وکیل تقسیم ارث تهران در کنار دفاعیات آن را به دادگاه ارائه می دهد.

وصیت خودنوشت عبارت است از اینکه به خط و امضای موصی بوده و توسط وی تاریخ نوشته شود. وصیت سری به امضای موصی رسیده و نزد اداره ثبت یا دفترخانه به امانت سپرده می شود.

اگر وصیت در قالب دو نوع اخیر تنظیم شده باشد و میان ورثه در مورد اعتبار آن اختلاف باشد، دعوی تنفیذ وصیت نامه در دادگاه مطرح می گردد.‌

مبایعه نامه در تقسیم ترکه

یکی از موارد اختلاف وراث این است که یکی از ورثه به موجب قولنامه یا مبایعه نامه مدعی مالکیت بخشی از ماترک شود. در اینجا ابتدا می بایست صحت و اعتبار سند عادی محرز شود.

بررسی شود آیا امضا و اثر انگشت متعلق به متوفی است؟ ثمن و طریقه پرداخت آن به چه صورت بوده است؟ و بسیاری موارد دیگر که مستلزم بررسی کامل سند از سوی وکیل تقسیم ترکه می باشد.

بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران

بهترین وکیل تقسیم ترکه کسی است که با تسلط بر مقررات ارث و رویه معمول محاکم حقوقی دفاعی صحیح و مناسب در راستای حقوق موکل ارائه نماید.

لذا لازم است دارای تجارب مستمر در زمینه تقسیم ارث و ترکه متوفی و دیون و مطالبات وی و سایر مسائل مرتبط باشد.

کلام آخر

دعوی تقسیم ترکه زمانی مطرح می شود که به واسطه اختلاف در مالکیت بین وراث، حجر یا مفقودالاثری یکی از وراث، ماترک قابل تقسیم‌  نباشد.

از این رو مراجعه به وکیل تقسیم ترکه تهران جهت دستیابی به حقوقی قانونی خود از اموال مورث توصیه می شود.

 

جهت دریافت مشاوره تخصصی و اعطای وکالت با شماره های ۰۹۱۲۲۰۹۲۰۴۶ – ۸۸۷۴۶۳۶۱ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *