مشاوره حقوقی حضوری

وکیل خوب - مشاوره حقوقی حضوری
مدیر سایت

 

مشاوره حقوقی حضوری بر اساس نیاز شخص ممکن است هر زمانی پیش آید.‌ پیشرفت مبادلات تجاری و مالی، افزایش اختلافات خانوادگی، اختلاف در معاملات مالی و بالا رفتن آمار جرایم هر یک می تواند هر فردی را با چالش حقوقی مواجه سازد. 

بنابراین ضرورت امر ایجاب می کند مسئله حقوقی با وکیل مجرب و کاردان مطرح گردد. وقتی شخص از ابتدا راهکار و تاکتیک حل مشکل حقوقی خود را بداند، آن زمان است که‌ پی می برد بهترین مسیر پیشبرد دعوا چه می باشد.

مشاوره با تعیین وقت قبلی

بهترین نوع مشاوره حقوقی حضوری با تعیین وقت قبلی است. چرا که وکیل از قبل می داند باید زمانی را مخصوص مشاوره تعیین شده قرار دهد. بدون اینکه وقفه ای ایجاد شود مسلماً آن مدت زمان به مشاوره مربوطه اختصاص می یابد.

در این نوع مشاوره وکیل می داند وقتش به آن مشاوره اختصاص دارد. لذا با زمان مناسبی که در اختیار دارد، مدارک ارائه شده توسط متقاضی مشاوره حضوری را بررسی می نماید.

همچنین در فرصت کافی پیش رو موارد مهم و مبنایی را با استماع صحبت های مراجعه کننده، به بهترین نحو از آن استخراج می نماید.

مشاوره بدون تعیین وقت قبلی

در مشاوره حقوقی حضوری بدون تعیین وقت قبلی معایبی وجود دارد. اول اینکه احتمال تداخل زمان مشاوره با سایر امور وکیل وجود دارد. دوم، آنطور که باید زمانی مشخص برای این امر مهم اختصاص یابد، وجود نخواهد داشت. همچنین است سایر مواردی که ضرورت تعیین وقت قبلی را ایجاب می کند.

بیشتر بدانید:

مشاوره حقوقی تلفنی

لزوم مراجعه با اسناد و مدارک مرتبط

کسی که برای مشاوره حقوقی حضوری به دفتر وکیل مراجعه می کند، می بایست ضمن تعیین موضوع مشاوره از قبل، اسناد و مدارک مربوطه را به همراه داشته باشد.

وکیل متخصص با توجه به توضیحات مراجعه کننده و بررسی اسناد موجود، مسیر پیش رو را تعیین می کند. وکیل حرفه ای با توجه به موضوع جلسه، اظهارات متقاضی مشاوره همین طور اسناد موجود، راهکار صحیح و ارزشمند ارائه می دهد.

ضرورت مشاوره پیش از دعوی

برای طرح دعوی مناسب و اصولی، اخذ مشاوره پیش از دعوی ضروری است. هر دعوایی مستلزم پرداخت هزینه دادرسی گاهاً مبلغ گزاف می باشد. برای همین لازم است قبل از هر اقدام قضایی یا جهت تنظیم دادخواست، شکایت، اعتراض به رای، نوشتن اظهارنامه و یا هرگونه اقدام حقوقی، از وکیل متخصص و مشاوره حقوقی حضوری بهره مند شد.

در صورت اقدام حقوقی بدون مشاوره حضوری با وکیل مجرب، احتمال ورود ضرر و زیان و بعضاً ورود خسارت جبران ناپذیر وجود خواهد داشت.

 دعاوی مختلف حقوقی

مشاوره حقوقی حضوری شامل انواع دعاوی ملکی، خانوادگی، کیفری، ارث، اسناد تجاری و وصول مطالبات، دعاوی مربوط به ایرانیان خارج کشور و سایر موضوعات مشاوره حقوقی حضوری می باشد.

دعاوی ملکی

یکی از تخصصی ترین پرونده های محاکم حقوقی، راجع به دعاوی ملکی است. با توجه به بالا رفتن ارزش ملک، معاملات آنها‌ جایگاه وسیعی در قراردادهای بین اشخاص پیدا کرده است.

بیشتر بدانید:

وکیل متخصص ملکی در تهران

در نتیجه با بروز اختلافات فی مابین، باعث تراکم دعاوی ملکی در دادگستری گشته است. در مشاوره حقوقی حضوری راجع به اختلافات ملکی معمولاً به این مسائل پرداخته می شود:

دعاوی و اختلافات راجع به الزام به تنظیم سند رسمی ملک، الزام به تحویل آپارتمان، اخذ پایان کار، اخذ صورت مجلس تفکیکی، الزام سازنده به تکمیل و تحویل ملک، دعاوی تصرف عدوانی، خلع ید. خلع ید مشاعی و سایر موضوعات مرتبط.

دعاوی خانواده

دعاوی خانواده از پرونده های شایع دادگستری است. در خصوص هر یک می تواند مشاوره صحیح دریافت نمود. حساسیت موضوع مشاوره حضوری وقتی خود را نشان می دهد که مسئله حقوقی در رابطه به روابط زوجین و فرزندان می باشد.

اصولاً این گونه دعاوی مرتبط با نظم عمومی و مقررات آمره هستند. به همین دلیل زن یا مرد می بایست قبل از هر اقدامی از مشاوره حقوقی حضوری ایده آل از وکیل خانواده بهره مند گردد. دعاوی رایج خانوادگی شامل:

طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن، طلاق توافقی، وکالت در طلاق، نفقه زوجه، نفقه فرزند، تنصیف دارایی، مهریه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت، ملاقات فرزند مشترک و سایر دعاوی خانواده.

دعاوی کیفری

با توجه به جرم انگاری وسیعی که در قوانین جزایی صورت گرفته است، دادسراها و دادگاه های کیفری از مراجع با انبوه پرونده های کیفری محسوب می شوند.

هر رفتار مجرمانه جهت محکومیت یا برائت، نیازمند مشاوره تخصصی قبل از طرح یا حین آن می باشد. برخی عناوین مجرمانه مهم عبارت است از:

کلاهبرداری، فروش مال غیر، جعل و استفاده از سند مجعول، خیانت در امانت، ترک انفاق، ضرب و جرح، تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق، تهدید، افترا و سایر مسائل کیفری.

بیشتر بدانید:

وکیل کیفری تهران

دعاوی ارث

با فوت شخص به دلیل اینکه حقوق وراث قانونی حین الفوت در ترکه متوفی وارد می شود باعث بروز اختلافات حقوقی و بالتبع دعاوی ارث در محاکم دادگستری می گردد. به این مورد باید زیاده خواهی برخی وراث و بعضاً اقدامات غیر قانونی آنها را اضافه نمود. در نتیجه تشکیل جلسه یا جلسات مشاوره حقوقی حضوری نزد وکیل ارث لازم می باشد. برخی اختلافات ارث و دعاوی مربوط به ماترک عبارتند از:

تقسیم ترکه، گواهی انحصار وراثت، مطالبه سهم الارث، تقسیم ارث بین وراث، تحریر و مهر و موم ترکه و سایر موارد مربوط به ارث.

امور قراردادها و مطالبات قراردادی

شروع هر رابطه حقوقی با توافق و قرارداد بین اشخاص است. تا زمانی که قرارداد به نحو صحیح منعقد و اجرا نشود، آثار حقوقی آن ایجاد نمی شود. ممکن است در روابط حقوقی ناشی از قراردادها اختلاف و مطالباتی ایجاد شود که مستلزم مراجعه به دفتر وکالت و مشاوره حقوقی حضوری می باشد.

برخی مسائل حقوقی در این مورد شامل قرارداد نویسی، الزام به ایفای تعهد، فسخ، انفساخ و خسارات قراردادی یا وجه التزام می باشد.

اخذ بهترین راهکار در مورد هر یک از این مسائل و اختلافات، از طریق مشاوره حقوقی حضوری با وکلای دفتر وکالت و مشاوره حقوقی شریفی امکانپذیر است.

کلام آخر

در مشاوره حقوقی حضوری با حضور در دفتر وکالت بع عنوان محیطی امن، راه ارتباط کلامی مطمئنی بین متقاضی و وکیل خواهد بود بنابراین نتیجه بخشی بیشتری به همراه خواهد داشت.

وکیل در مشاوره حضوری ضمن گوش فرا دادن به مشکل حقوقی شخص، اسناد و مدارک وی را بررسی می کند. از این جهت با دقت و اطمینان بیشتر به ارائه راهکار می پردازد.

 

جهت اخذ نوبت مشاوره حضوری با شماره های ۰۹۱۲۲۰۹۲۰۴۶ – ۸۸۷۴۶۳۶۱ تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

۱- مزیت مشاوره حقوقی حضوری چیست؟

امکان پرسش و پاسخ به سوالات و مسائل و درک امور بهتر فراهم می شود.

۲- بهتر است در جلسه مشاوره اوراق ارائه گردد یا زودتر در اختیار وکیل قرار گیرند؟

اگر اوراق و مدارک مرتبط با مشاوره زودتر از طریق پیام رسان ارسال گردد. در پیشبرد مشاوره و سرعت بخشیدن به آن تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

۳- هزینه مشاوره حضوری چقدر است؟

هزینه مشاوره حقوقی کامل از ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان متغیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *