وکیل طلاق در تهران

زهرا شریفی

 

وکیل طلاق در تهران متبحر در دعوای طلاق و اخذ نتیجه با توجه به مدارک و مستندات موجود است. وکیل خوب کسی است که علاوه بر تجارب مفید در دعاوی طلاق، پرونده را به بهترین شکل ممکن تا دستیابی به رضایت موکل هدایت نماید.

برای این منظور دفتر وکالت و مشاوره حقوقی شریفی با کادر وکلای حرفه ای در زمینه طلاق توصیه می شود.

همچنین شما می توانید برای مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست، شکواییه، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و بررسی مدارک با ما در تماس باشید.

در ادامه وکیل طلاق تهران، موارد گوناگون در این زمینه و مسائل مهم را بیان می نماید.

انواع دعاوی طلاق

در حقوق ایران حق طلاق با مرد است. از این رو یا می بایست زوجه عسر و حرج خود در طول زندگی زناشویی را ثابت کند یا مرد با استفاده از حق طلاق راساً اقدام به آن نماید. در مواردی زوجین برای جدایی با یکدیگر توافق می کنند.

در مواردی با حضور در دفترخانه اسناد رسمی مرد وکالت جامع و تام به زن اعطا می کند. به موجب وکالت در طلاق زن می توان هر زمان بدون حضور مرد خود را مطلقه نماید.

هر یک از موارد مذکور دارای مقررات و شرایط خود هستند. برای این منظور، وکیل طلاق تهران با توجه به مقررات و رویه قضائی بهترین و سریع ترین مسیر را در پیش می گیرد.

طلاق به درخواست زن

طلاق به درخواست زن و نحوه اثبات آن با پیچیدگی ها و مصائبی همراه است. در این جا زوجه می بایست برای طلاق عسر و حرج وارده به خود را نزد دادگاه ثابت کند که مسلماً کار راحتی نیست.

مواردی که عسر و حرج زوجه به شمار می روند عبارتند از:

۱- شروط دوازده گانه ضمن عقد نکاح؛

۲- ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی در ۵ بند موارد عسر و حرج را ذکر نموده است. این موارد تمثیلی هستند نه حصری‌. به بیان دیگر در شرایط مشابه نیز می توان عسر و حرج را احراز نمود؛

بیشتر بدانید:

طلاق به درخواست زن – شرایط و مراحل آن

۳- ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی در خصوص عدم پرداخت نفقه و الزام زوج به پرداخت با حکم دادگاه و عدم پرداخت علیرغم صدور اجراییه.

۴- وقتی مرد ۴ سال تمام غایب مفقودالاثر شود.

با وجود هر یک از شرایط فوق وکیل طلاق تهران اقدامات لازم جهت ثبت دادخواست و تنظیم لایحه دفاعیه به دلیل عسر و حرج می نماید. پس از اثبات موارد منتهی به صدور حکم طلاق می گردد.

طلاق به درخواست مرد

مرد هر زمان می تواند زوجه اش را طلاق دهد مشروط بر اینکه حقوق مالی زن را تادیه نماید. بنابراین اگر مرد بخواهد راساً اقدام‌ نماید مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، جهیزیه را (در صورتی که زن نبرده باشد) پرداخته یا ترتیب پرداخت آن را می نماید.‌

در این صورت وکیل طلاق تهران تمهیدات و شرایط لازم جهت حصول طلاق را مهیا می کند. اعسار از پرداخت حقوق مالی زن و تقسیط آن از این موارد است. وقتی دعوای اعسار در زمان مناسب خود مطرح شود.

چرا که تا زمانی که حقوق مالی زن پرداخت نشود امکان اجرای صیغه طلاق نیز نخواهد بود.

بیشتر بدانید:

طلاق به درخواست مرد و مراحل آن

طلاق توافقی

بدون شک سریع ترین مسیر طلاق به صورت توافقی است. در مواردی زوجین تصمیم می گیرند به طور مسالمت آمیز از یکدیگر جدا شوند.

در این صورت می بایست تکلیف حقوق مالی زوجه و حضانت و ملاقات فرزند (فرزندان) مشترک نابالغ را مشخص کنند.

از این رو زوجین می توانند با حضور نزد وکیل مجرب در دفتر وکالت و مشاوره حقوقی شریفی صورتجلسه طلاق توافقی را تنظیم نمایند.

در هر حال طلاق توافقی منوط به سپری شدن جلسات مشاوره بهزیستی می باشد. تا زمانی که صورتجلسه مشاوره تنظیم نشود دادخواست طلاق توافقی را نمی توان ثبت نمود.

بیشتر بدانید:

طلاق توافقی و مراحل آن

طلاق از طریق وکالت مرد به زن

در مواردی پس از حضور طرفین در دفترخانه اسناد رسمی، زوج اقدام به اعطای وکالت در طلاق جامع الشرایط و تام الاختیار به زوجه می نماید. ضمن سند رسمی باید همه موارد لازم برای صدور رای طلاق و اجرا و ثبت آن ذکر شود.

در صورت وجود هرگونه نقص و ایرادی در اختیارات تفویضی، دعوای طلاق زوجه به وکالت از زوج بی نتیجه می ماند.

از این رو وکلای پایه یک به وکالت از زوجه و زوج با توجه به تفویض مراتب به موجب وکالتنامه، اقدامات لازم جهت طرح دعوای طلاق و اجرا و ثبت را به عمل می آورد.

بیشتر بدانید:

وکالت در طلاق چیست؟ حق طلاق زن

بهترین وکیل طلاق تهران کیست؟

بهترین وکیل طلاق کسی است که با توجه به شرایط و اسناد و مدارک موجود سریع ترین و موثرترین راه را در پیش بگیرد.

وکیل طلاق تهران با تسلط بر قوانین و رویه حاکم بر دادگاه های خانواده اقدامات لازم جهت حصول نتیجه ایده آل موکل را صورت می دهد. این امر مستلزم تجربه چندین ساله در این امور و آشنایی کامل با نظرات محاکم خانواده می باشد.

کلام آخر

کشمکش ها و اختلافات زناشویی در بسیاری مواقع منجر به تصمیم زوجین برای جدایی می گردد. برای این منظور می بایست صحیح ترین و مطلوب ترین مسیر را انتخاب نمود. از سویی سپردن امور به وکیل خوب طلاق در تهران می تواند شما را در دستیابی به آنچه مورد نظر است یاری نماید.

 

جهت دریافت مشاوره تخصصی و اعطای وکالت با شماره های ۰۹۱۲۲۰۹۲۰۴۶ – ۸۸۷۴۶۳۶۱ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *