وکیل مهریه در تهران

وکیل مهریه در تهران
زهرا شریفی

 

وکیل مهریه تهران به منظور احقاق حق زوجه و طبق خواسته وی مبنی بر مطالبه مهریه از طریق اجرائیات ثبت و دادگاه خانواده اقدامات لازم و کافی را صورت می دهد. مهریه مهمترین حقوق مالی زن به شمار می رود. با حدوث اختلاف بین زن و شوهر اولین گزینه انتخابی زوجه جهت دریافت حقوق قانونی خود اقدام از طریق مهریه می باشد.

در ادامه وکیل مهریه به طور کاربردی در خصوص مهریه و نحوه وصول آن از طریق مراجع قانونی می گوید.

مهریه

به مجرد وقوع نکاح زن مالک مهریه مافی القباله شده و از آن تاریخ حق همه گونه تصرف در آن را دارد. زوجه می تواند در هر زمان در خصوص مطالبه حقوق مالی خویش از جمله مهریه اقدام کند.

مهریه دو نوع است ۱- عندالمطالبه ۲- عندالاستطاعه. معمولاً مهریه ذکر شده در سند ازدواج از نوع عند المطالبه است به این معنا که زن هر زمان می تواند آن را از شوهر مطالبه کند. گاهی مهریه به صورت عندالاستطاعه قید می شود. در این صورت، زمانی می توان اقدام نمود که مرد مالی از خویش داشته باشد. در هر حال با وقوع عقد زوجه مستحق وصول آن می گردد.

وکیل مهریه تهران به منظور مطالبه مهریه از طریق دو مرجع قانونی ۱- دایره اجرائیات اداره ثبت اسناد ۲- دادگاه خانواده، اقدامات لازم و قانونی را به عمل می آورد. مهریه حقی مالی است که‌ وصول آن نیازمند مطالبه از طریق مراجع ذی ربط می باشد.

بیشتر بدانید:

مهریه زوجه باکره

وکیل مهریه تهران چه کسی است؟

وکیل مهریه در تهران

وکیل تهران کسی است که پروانه وکالت در شهر تهران را از کانون وکلای دادگستری مرکز دریافت نموده باشد. این موضوع از سوی محاکم دادگستری قابل دسترسی است.

وکیل مهریه دفتر وکالت شریفی با دارا بودن تجارب چندین ساله در این امر، همچنین با پشت سر گذاشتن موانع و فراز و نشیب آن به موفقیت های بسیاری دست می یابد.

مطالبه مهریه از طریق اجراییات ثبت

اولین طریق دریافت مهریه از سوی وکیل مهریه تهران پس از اخذ وکالت دادگستری از زوجه، مطالبه از طریق اجرائیات اداره ثبت می باشد. اولین قدم برای این کار مراجعه به دفترخانه ازدواج زوجین است. در این صورت، ابتدا صدور اجرائیه به ضمیمه اسناد و مدارک لازمه از سردفتر درخواست می شود.

بیشتر بدانید:

مطالبه چک از طریق اجرای ثبت

پس از تکمیل فرم مربوطه و ارائه تصاویر مصدق شناسنامه و سند ازدواج، سردفتر مراتب را به اجراییات اداره ثبت که امور مربوط به مهریه را انجام می دهد ارسال می نماید. پس از ارسال مدارک و تقاضای اجراییه و توقیف مال، در اجرائیات پرونده مهریه تشکیل می شود. همه این موارد نیازمند پیگیری وکیل مهریه تهران در مرحله مربوط به آن می باشد.

در هر حال خواه زوج مالی داشته باشد یا نداشته باشد، این اقدامات و مراجعه به دفترخانه عقد و تشکیل پرونده در اداره ثبت بایستی صورت بگیرد. اگر زوج مالی به نام خود داشته باشد، پس از استعلام از مراجع ذی ربط مانند اداره املاک، پلیس راهور، بانک، سازمان بورس اوراق بهادار از سوی اجرای ثبت دستور توقیف اموال مربوطه صادر می گردد.

ممکن است ملک زوج به صورت مشاع باشد در این صورت همان میزان دانگ متعلق به مرد بازداشت و فروخته می شود. پس از توقیف مال و انجام کارشناسی، نوبت به مرحله مزایده مال می رسد. مزایده در دو نوبت اجرا می شود زوجه خود می تواند مال را تملک کند. در این صورت سند انتقال اجرایی در دفترخانه به نام زوجه منتقل می شود.

بیشتر بدانید:

توقیف اموال منقول و غیرمنقول و مراحل آن

چنانچه مالی در دسترس نباشد، پس از درخواست گواهی عدم توقیف مال و دریافت مهریه از سوی اجرای ثبت، از طریق دادگاه حقوقی محل اقامت زوجه دعوی مطالبه مهریه مطرح می شود.

حق الاجرا در مرحله اجرای ثبت، نیم عشر اجرایی معادل پنج درصد مالی است که از محل آن مهریه وصول می شود.

ممنوع الخروج کردن زوج

وکیل مهریه تهران از طریق اجرای ثبت اقدام به ممنوع الخروجی زوج می کند. از طریق اجرای ثبت می توان با اقدامات متعدد از جمله توقیف مال و ممنوع الخروجی، دستیابی به نتیجه مطلوب سریع تر خواهد بود.

ممنوع الخروجی مرد به درخواست وکیل مهریه، با مکاتبه اجرای ثبت به دادستانی کل کشور صورت می گیرد. از طریق مرجع اخیر، اقدامات مکفی جهت ممنوع الخروجی مرد در مرزهای ورودی و خروجی کشور صورت می پذیرد.

مستثنیات دین

ممکن است بدهکار در جریان توقیف مال ادعای مستثنیات دین بودن مال توقیف شده را مطرح کند. در این صورت وکیل مهریه با تجربیات چند ساله و تسلط بر قوانین روز مهریه، درصدد دفاع از حقوق قانونی موکل بر می آید.

مطالبه مهریه از دادگاه

وکیل مهریه در تهران

پس از اخذ گواهی عدم وصول تمام یا بخشی از مهریه از طریق اجرای ثبت، وکیل مهریه تهران اقدام به وصول آن از طریق دادگاه خانواده می نماید. چنانچه گواهی اجرای ثبت ضمیمه دادخواست مهریه نشود، امکان اقدام از مسیر دادگاه وجود نخواهد داشت.

بیشتر بدانید:

مراحل مطالبه مهریه از دادگاه

در این مرحله خواهان باید هزینه دادرسی معادل ۳/۵ درصد مهریه مطالبه شده از دادگاه را ابتدا پرداخت نماید. لکن از آنجا که معمولاً زن توان پرداخت این مبلغ را نخواهد داشت، وکیل مهریه ضمن دادخواست، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی را تقاضا می کند.

همچنین با توجه به اینکه طبق ماده ۱۰۸ قانون آیین دادرسی مدنی، صدور قرار تامین خواسته تجویز شده است، لذا ضمن دادخواست، وکیل مهریه تهران صدور قرار تامین خواسته را درخواست می کند.

از این طریق چنانچه در دادگاه مالی از مرد شناسایی شود، می توان توقیف نمود. با توجه به اینکه مستند مطالبه مهریه، سند رسمی ازدواج است، لذا نیازی به پرداخت خسارت احتمالی جهت صدور قرار تامین خواسته نمی باشد.

پس از صدور حکم قطعی مهریه در دادگاه، در مرحله اجرای احکام چنانچه مالی از زوج شناسایی نشود، می توان تقاضای جلب سیار وی را نمود. بر فرض پذیرش اعسار نیز هر زمان مالی از مرد کشف شود، می توان معرفی نمود و از محل فروش آن مهریه را وصول کرد.

کلام آخر

وکیل مهریه در تهران با تکیه بر مقررات جاری، سوابق کاری، رویه حاکم بر اجرائیات ثبت و دادگاه های خانواده و با پیگیری های مستمر در جهت مطالبه و وصول مهریه اقدامات لازم و نتیجه بخش صورت خواهد داد.

 

جهت دریافت مشاوره و اعطای وکالت با شماره های ۰۹۱۲۲۰۹۲۰۴۶ – ۸۸۷۴۶۳۶۱ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *