گواهی عدم انصراف از طلاق چیست؟

گواهی عدم انصراف از طلاق چیست؟
زهرا شریفی

 

طبق بخشنامه ریاست قوه قضاییه، از آذرماه سال ۱۳۹۷ زوجینی که قصد طلاق توافقی دارند باید ابتدا به دفاتر مشاور خانواده بهزیستی استان مراجعه نمایند. در این مراکز که با هدف ایجاد سازش بین زن و شوهر تاسیس شده اند، جلسات مشاوره با حضور زوجین برگزار می شود.

در صورت عدم سازش، دفتر مشاوره گواهی عدم انصراف از طلاق و عدم صلح و سازش را تنظیم و به زوجین تسلیم می کند.

جلسات مشاوره قائم به شخص است. به این معنی که زوجین شخصاً در جلسات حضور پیدا می کنند. تعداد جلسات ۴ الی ۵ بار است. معمولاً ۴۵ روز مدت برگزاری جلسات به طول می انجامد. هنگام حضور در دفتر مشاوره باید مدارک شناسایی و عقدنامه ارائه گردد.

بیشتر بدانید:

طلاق توافقی و مراحل آن

زوجین می توانند جهت نوبت دهی اینترنتی و گرفتن گواهی مشاوره در سامانه تصمیم (طلاق) ثبت نام نمایند. مراکز مشاوره در مناطق تهران دایر است.

طرفین می توانند با ثبت نام در سایت، نزدیکترین مرکز به محل سکونتشان را انتخاب کنند. پس از رسیدن زمان نوبت، به مرکز مورد نظر مراجعه می نمایند.

ثبت دادخواست طلاق توافقی

اگر زوجین در مراکز مشاوره خانواده به توافق نرسند گواهی عدم انصراف از طلاق ارائه می گردد. با گواهی مزبور می توان به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه و اقدام به ثبت دادخواست طلاق توافقی نمود.

بیشتر بدانید:

مراحل رسیدگی طلاق توافقی

تا زمانی که گواهی عدم انصراف از طلاق از مراکز معتبر و مورد تایید قوه قضائیه صادر نگردد، دعوی طلاق توافقی قابل ثبت نمی باشد. قبل از اقدام، توافقات لازمه در خصوص امور مالی زوجه صورت می گیرد.

امور مالی شامل مهریه، نفقه حال و گذشته، اجرت المثل ایام زوجیت، جهیزیه و همچنین حضانت و نحوه ملاقات فرزند (فرزندان) مشترک است. دادگاه ضمن جلسه رسیدگی، همه این موارد را مطابق ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده در گواهی عدم امکان سازش می آورد.

 

جهت دریافت مشاوره تخصصی در امور طلاق و اعطای وکالت با شماره های ۰۹۱۲۲۰۹۲۰۴۶ – ۸۸۷۴۶۳۶۱ تماس بگیرید. ضمن اینکه شما می توانید برای مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست، شکواییه، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و بررسی مدارک با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *