مشاوره حقوقی سرقفلی – تلفنی، آنلاین و حضوری

مشاوره حقوقی سرقفلی
زهرا شریفی

 

مشاوره حقوقی سرقفلی جهت حل مشکلات حقوقی راجع به اجاره اماکن تجاری امری ضروری است. امروزه دعاوی سرقفلی با توجه به گستردگی آن دارای پیچیدگی خاص خود می باشند.

مشکلات مربوط به سرقفلی ممکن است راجع به مالک و مستاجر یا بین مستاجرین ملک تجاری باشد. گاهی با فوت موجر یا مستاجر قرارداد، وراث آنها به قائم مقامی مورث به اختلافات حقوقی برمی خورند.

ارائه مشاوره حقوقی دعاوی سرقفلی توسط وکلای مجرب دفتر وکالت و مشاوره حقوقی شریفی در حل مسائل حقوقی مربوطه راهگشاست.

طرفین عقد اجاره می توانند به منظور دستیابی به راه حل مطلوب از طرق تلفنی،آنلاین و حضوری اقدام به اخذ مشاوره حقوقی نماید.

امروزه با توجه به بعد مسافت و دسترسی آسان به تلفن و فضای مجازی، به راحتی می توان با مشاوره حقوقی تلفنی دغدغه های مربوط به سرقفلی را رفع نمود. به این صورت که ضمن ارائه مشاوره با ارسال مدارک به یکی از پیام رسان ها، ادله ارسالی بررسی و مشکل حقوقی برطرف می گردد.

در برخی مواقع لازم است مشاوره حقوقی حضوری اخذ گردد. در این صورت با حضور در دفتر وکالت با تعیین وقت قبلی، مشاور ضمن بررسی مدارک اقدام به ارائه بهترین راهکارهای حقوقی در مورد سرقفلی می نماید.

مشاوره حقوقی دعاوی سرقفلی

دعاوی راجع به سرقفلی متنوع هستند. لذا ضروری است برای رسیدن به نتیجه ایده آل، مسئله حقوقی را با مشاوره حقوقی مجرب در این زمینه درمیان نمود.

دعاوی سرقفلی شامل قراردادهای منعقده از تاریخ ۱۳۷۶/۰۵/۲۶ به بعد می باشد. این قراردادها مشمول قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۷۶ و تابع مقررات آن می باشند.

برخی دعاوی راجع به اجاره های محل کسب، مربوط به قراردادهایی است که قبل از تاریخ فوق منعقد شده اند. این اجاره ها تحت حاکمیت قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶/۰۵/۰۲ می باشند.

به مستاجر و متصرف اجاره های سال ۵۶ حق کسب و پیشه و تجارت تعلق می گیرد. هر یک از این قراردادهای اجاره، دارای مقررات و احکام خاص خود می باشند.

بنابراین با توجه به دشواری این گونه دعاوی، توصیه می شود از طریق وکلای با تجربه در امور سرقفلی که اشراف به رویه محاکم دارند، مشاوره حقوقی اخذ گردد.

از جمله این دعاوی می توان به دعوی مطالبه سرقفلی به قیمت‌ عادله روز، تخلیه ملک تجاری، تعدیل اجاره بها، تجویز انتقال منافع به غیر، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، انتقال سرقفلی و …. اشاره نمود.

مشاوره حقوقی تنظیم قرارداد سرقفلی و انتقال آن

با توجه به مقررات آمره در بحث سرقفلی، لازم است قبل از تنظیم قرارداد مزبور همچنین انتقال آن از مشاور حقوقی سرقفلی بهره مند شد.

مسلم است، طرفین عقد اجاره هر یک در پی کسب منفعت بیشتری هستند. همچنین لزوم برابری حقوق و تکالیف طرفین ایجاب می کند نکات و موارد قانونی و عرفی در تنظیم و انتقال سرقفلی درنظر گرفته شوند. به همین دلیل مشاوره با وکیل سرقفلی در این زمینه و تنظیم اوراق قضایی ضروری است.

 

جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی، آنلاین و حضوری در امور سرقفلی با شماره های ۰۹۱۲۲۰۹۲۰۴۶ – ۸۸۷۴۶۳۶۱ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *